Erupție cutanată roșie, senzație de mâncărime pe scalp, mătreață. Sunt simptomele care descriu cel mai bine afecțiunea cutanată numită dermatită seboreică și căreia i se mai spune și mătreață, eczemă seboreică sau sebopsoriazis.

Totodată, simptomele menționate mai sus pot deveni mai severe în condiții de stres, dar și în sezoanele reci și uscate.

Unde mai poate apărea dermatita seboreică?

Dermatita seboreică nu apare doar pe scalp, ci și în alte zone ale corpului care au glande sebacee, precum fața, pieptul superior și spatele.

Când trebuie să mergi la medic?

„Mulți pacienți ajung la medic nemultumiți de aspectul tenului sau de prezența descuamării din scalp. Foarte mulți au încercat diverse tratamente fără efect.” – Dr. Leventer

Care sunt cauzele apariției dermatitei seboreice?

Cauzele apariției dermatitei seboreice nu sunt cunoscute, însă pot fi legate de:

• o ciupercă numită malassezia aflată în secreția de sebum a pielii;
  • un răspuns al sistemului imunitar la diverși stimuli precum stresul, temperatura ambientală;
  • modificările hormonale.

Un număr de factori de risc cresc, totuși, riscul de a dezvolta dermatita seboreică:

• afecțiuni neurologice și psihice precum Parkinsonul și depresia;
  • sistemul imunitar slăbit ca în cazul celor care au suferit un transplant de organe, au HIV/SIDA, pancreatită alcoolică și unele forme de cancer;
  • recuperarea după o afecțiune medicală stresantă, spre exemplu, atacul de cord;
  • unele medicamente.

Cum poate fi diagnosticată dermatita seboreică?

Examinarea pielii și evoluția simptomelor sunt foarte caracteristice. O vizită la dermatolog confirmă boala.

Cum se poate trata dermatita seboreică la Dr Leventer Centre?

Pacinetul cu dermatită seboreică aplică, adesea, pe zonele afectate produse nepotrivite ce întrețin erupția, cum ar fi cremele sistemice.

În Centrul Dr Leventer verificăm cauzelele, reducem efectele cu ajutorul laserului vascular și recomandăm medicamente și produse de îngrijire potrivite etapei de boală.

„Nu aplicați creme cortizonice pe ten pentru că ele reduc pe moment inflamația, dar cronicizează erupția. Mai bine solicitați un consult la dermatolog.” – Dr. Leventer

Cum poate fi prevenită dermatita seboreică?

Reducerea stresului reglează funcția sebacee și implicit reduce dermatita seboreică.

Abonare la newsletter - Dr Leventer Centre

Sunt de acord ca datele mele personale sa fie procesate conform politicii de confidentialitate.